Veelgestelde vragen

Hieronder vind u een overzicht met de meest gestelde vragen. Neem gerust contact met ons wanneer uw vraag er niet tussen staat.

Algemene vragen

Hoe werkt ikwiljouwautokopen.nl?

Bij ons kunt u een gratis en vrijblijvend bod aanvragen op uw auto. Dit bod ontvangt u binnen 48 uur per e-mail. Vervolgens heeft u de mogelijkheid om ons bod te accepteren of af te wijzen. Als u het bod accepteert dan nemen wij persoonlijk contact op om de overdracht in te plannen. U kunt er voor kiezen om de auto in te leveren op ons hoofdkantoor of gebruikt te maken van de ophaalservice.

Ik heb geen activatiemail ontvangen, wat moet ik doen?

Wanneer u geen mail hebt ontvangen na het aanvragen van een bod, is ons e-mail bericht waarschijnlijk bij de ongewenste e-mailberichten (spam) terrecht gekomen. Staat het bericht hier ook niet bij? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Kopen jullie de auto zelf?

Ja. In tegenstelling tot veel soortgelijke bedrijven kopen wij de auto zelf. Er is dus geen sprake van tussenpersonen (dealers of handelaren), u doet altijd zaken met ons.

Waarom zou ik mijn auto aan Ikwiljouwautokopen.nl verkopen?

Wanneer zekerheid en service belangrijk voor u is. Wij ontnemen de stress die bij het verkopen van een auto kan komen kijken. Bij een akkoord van ons bod nemen we de auto gezamelijk nogmaals goed door, zodat telleurstellingen bij de overdracht van de auto (voor beide partijen) worden voorkomen. Bekijk ook eens de beoordelingen van klanten die u voorgingen.

Kan ik mijn auto met een buitenlands kenteken ook laten taxeren?

Nee, ikwiljouwautokopen.nl koopt alleen voertuigen in met een Nederlands kenteken en die geregistreerd zijn in Nederland.

Kopen jullie ook campers?

Ja, als u een camper heeft op een Nederlands kenteken kunt u hiervoor gerust een bod aanvragen.

Het bod op uw auto

Hoe wijzig ik mijn taxatie?

Wijzigingen aan de taxatie aanvraag kunt u doorgeven via het formulier op onze contactformulier of door een e-mail te sturen naar info@ikwiljouwautokopen.nl. Vergeet niet het kenteken van uw auto te vermelden.

Kan ik later nog foto’s toevoegen?

Absoluut. Dit kan via de link foto's toevoegen in uw persoonlijke omgeving. U kunt deze omgeving bereiken via de link in één van onze e-mailberichten.

Is het bod gegarandeerd?

Ja, ons bod is gegarandeerd! Ons bod is gebaseerd op de door u ingevulde en omschreven informatie via onze website. Hoe beter, uitgebreider en realistischer uw omschrijving hoe hoger het bod en de zekerheid dat ons bod geldig is op het moment van overdracht. Mocht de auto in werkelijkheid echter anders zijn dan door u omschreven dan dienen wij ons online bod aan te passen. Dus ons advies; wees eerlijk, betrouwbaar en realistisch dan zullen wij ons ook aan de afspraak houden!

Heb ik een bedenktijd?

Ons bod is drie dagen geldig. Wanneer u akkoord bent gegaan met ons bod, dan heeft u uiteraard ook de verplichting de auto aan ons te leveren.

Is de auto ophaalservice gratis?

Wanneer wij de auto gratis (kunnen) komen ophalen, vermelden we dit duidelijk op de pagina waar u uw bod kunt inzien.

Wat gebeurt er als ik het bod accepteer?

Wanneer u akkoord gaat met ons bod zullen we zo spoedig mogelijk persoonlijk contact opnemen. We nemen de auto telefonisch nogmaals goed door en plannen een afspraak in voor de overdracht. Dit kan bij ons op het hoofdkantoor of u kunt gebruik maken van onze auto ophaalservice. Wanneer u akkoord bent gegaan met ons bod, dan heeft u uiteraard ook de verplichting de auto aan ons te leveren.

Overdracht & verkoop

Wat heb ik nodig tijdens de overdracht?

Tijdens de verkoop heeft u de volgende documenten nodig:

  • Volledig kentekenbewijs incl. overschrijvingsbewijs of tenaamstellingscode. Bekijk hier meer informatie over het kentekenbewijs.
  • Onderhouds- en instructieboekjes van het voertuig (indien aanwezig).
  • Alle reservesleutels, de sleutel en radio code (indien van toepassing) en cd‘s en dvd‘s die noodzakelijk zijn voor gebruik navigatie (indien van toepassing).

Wanneer krijg ik betaald? Contant of per bank?

Wanneer de auto zo is zoals omschreven maken we het geld direct over. Indien u graag contant geld wilt ontvangen, dan is dit (in overleg) uiteraard ook mogelijk.

Wat als het kenteken niet op mijn naam staat, bijvoorbeeld familielid of vriend?

Dit is geen probleem, mits u de schriftelijke toestemming kunt aantonen en er een kopie legitimatie van de huidige eigenaar aanwezig is. Uiteraard dienen ook de kentekenpapieren van de auto aanwezig te zijn.

Krijg ik een vrijwaring?

Ja, wij zijn een RDW gecertificeerd bedrijf. De vrijwaring ontvangt u op het moment van overdracht van de auto. Vanaf dat moment bent u wettelijk geen eigenaar meer van het voertuig en vervalt uiteraard ook de plicht van verzekering en houderschapsbelasting.

Kan ik mijn gefinancierde auto ook aan jullie verkopen?

Een gefinancierde auto kan gewoon worden verkocht via Ikwiljouwautokopen.nl. Neem voorafgaand aan de verkoop contact met onze klantenservice op dan leggen wij precies uit hoe deze procedure in zijn werk gaat.

Ik ben een deel van mijn kenteken kwijt, wat nu?

Zonder kentekenbewijs kunt u de auto niet overschrijven. Gelukkig kunt u gemakkelijk een een nieuw kentekenbewijs aanvragen bij het RDW. Meer informatie over het aanvragen van een nieuw kentekenbewijs vindt u hier.

Overige vragen

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben over ikwiljouwautokopen.nl?

Uw mening is erg belangrijk, zonder u geen werk voor ons! Wanneer u ontevreden bent over ons, dan kunt u dit aangeven via ons contactformulier op onze contactpagina of in een mail naar info@ikwiljouwautokopen.nl.

Onafhankelijke beoordelingen